Znate li kako se upravlja našim Savezom? Tko donosi odluke?
Objasnit ću vam samo ukratko, bez
ulaženja u detalje...
Najviše tijelo SIH-a je Sabor i u
njemu sudjeluju predstavnici svih udruga. Naravno, bilo bi vrlo skupo
i nepraktično da se tako veliko tijelo često okuplja. Stoga se
Sabor sastaje u pravilu jednom godišnje i donosi samo najvažnije
odluke, one od strateškog interesa za Savez. Ono što odluči Sabor,
svi moraju poštovati.
Da bi se važne odluke mogle donositi i
kada Sabor ne zasijeda, svake treće godine zastupnici udruga na
Saboru biraju 15 članova Vijeća SIH-a. Pri tome se vodi računa da
Vijećnici budu iz svih regija, da bude dovoljno mladih i da oba
spola budu zastupljena. Vijeće SIH-a je svojevrsno "vijeće
mudraca" - ono vodi politiku Saveza i odlučuje o svim bitnim
stvarima. Čak i one odluke koje Predsjednik Saveza može donijeti,
nakadno mora potvrditi Vijeće. Time se postiže demokratičnost
odlučivanja i potvrđuje načelo "zajedno smo mudriji i jači".
No, ono što Sabor i Vijeće odluče,
netko mora i sprovesti u djelo. Do 30. lipnja ove godine, kada je
usvojen novi Statut SIH-a, to je bio zadatak Uprave SIH-a koja se
sastojala od 11 članova - načelnika iz raznih područja. Starim
Statutom bilo je propisano da se Uprava mora sastajati najmanje šest
puta godišnje i da odluke donosi većinom svojih članova. Iskustvo
je pokazalo da je takav način operativnog upravljanja izrazito
neefikasan i skup. Naime, svi načelnici su volonteri i bilo je
prezahtjevno od njih, uz obavljanje poslova iz svog resora, tražiti
još i da se sastaju toliko često, samo da bi zajednički donijeli
odluke iz svih resora. Tako je recimo načelnik za informiranje
trebao odlučivati o stvarima iz područja programa, ili obrnuto, što
naravno baš i nema smisla.
Teorija i praksa upravljanja velikim
sustavima kazuje kako je optimalan broj članova izvršnog tijela -
pet. Tako je novim Statutom, umjesto Uprave, uvedeno novo tijelo -
Izvršni odbor, koji ima pet članova i zadatak mu je operativno
voditi Savez - donositi konkretne odluke u zadacima koje im je
povjerilo Vijeće, te koordinirati rad načelnika Saveza, koji su
sada samostalni u svojim resorima i za svoj rad odgovaraju Glavnom
načelniku i Izvršnom odboru. Očekujemo da će tako sada
odlučivanje i upravljanje u Savezu biti brže, bolje i efikasnije.
U skladu sa svojim ovlastima, donio sam
tako i odluku o osnivanju prvog Izvršnog odbora u povijesti SIH-a.
(Tu odluku će kasnije, naravno, kao i sve ostale morati potvrditi
Vijeće.)
Prva dva člana određuje već Statut
SIH-a; to su tajnik Bojan Smode i glavni načelnik Edi Perić. Inače,
Edijev mandat uskoro istječe, tako da uskoro slijedi raspisivanje
natječaja i izbor novog Glavnog načelnika. I treći član u IO
ulazi logikom posla; to je Marijan Rešetić Markač, izvršni
direktor Saveza. Nova, mlada snaga u Izvršnom odboru je Andreja
Junaković iz Savskog gaja. Svojom kandidaturom za dopredsjednicu
Saveza Andreja je pokazala jasnu želju za ozbiljnim radom, a ova
ništa manje zahtjevna i odgovorna dužnost omogućit će joj da
doprinese zajedničkom cilju i ostavi trag. Od nje puno očekujemo u
godinama koje dolaze. I na kraju, opet logično rješenje:
predsjednik Izvršnog odbora bit će dopredsjednik Saveza, Krunoslav
Belinić. U skladu s tim, odlučio sam i da me, u slučaju moje
spriječenosti, zamjenjuje dopredsjednica Gorana Kukić.
Vjerojatno vas zanima i čime se
stvarno bave ti ljudi? Opet vrlo ukratko, Edi, kao glavni načelnik,
zadužen je za vođenje i usmjeravanje svih resornih načelnika i za
onaj naš osnovni, izviđački, rad. Ostali članovi bave se svim
onim što je podrška tom radu: tajnik Bobo, uz mnogobrojne tajničke
poslove - dopise, materijale i sl., radi prije svega na projektima i
pokušava nam pribaviti neophodne novce; izvršni diša Markač
komunicira s ministarstvima, ustanovama, lokalnim samoupravama,
firmama... nastojeći nam tako otvoriti mnoga vrata, postići status
u društvu i pribaviti od drugih pomoć koja nam je potrebna; Kruno
se bavi najviše naobrazbom, proučava najsuvremenije metode u
skautskom svijetu i nastoji ih primijeniti kod nas, a kao
predsjedniku, zadatak će mu biti i koordinacija rada IO; Andrejin
zadatak bit će prije svega odnosi s javnošću (hrvatski bi se to
lijepo reklo - Pi-aR :)) i promocija izviđaštva.
Po slovu Statuta, Izvršni odbor
sastaje se po potrebi a najmanje tri puta godišnje, s tim da se mogu
"sastajati" i odlučivati na tehničkim sjednicama - preko
interneta.
Prvu svoju sjednicu održali su 18.
kolovoza na Muljavi. Zašto baš tamo? Pa tamo je u to vrijeme bila
Šumska škola, a kako uvijek nastojimo što manje novaca potrošiti,
spavanje u šatorima i prehrana u kuhinji ŠŠ - bilo je najjeftinije
rješenje.
A razgovarali su o poslovima koji nas
čekaju, o strateškim prioritetima, o sistematizaciji o kojoj sam
vam govorio u prošlom postu, o mogućim ljudima koji bi kvalitetno
obavljali te poslove, o načinima kako privući više ljudi i
motivirati ih za rad u Savezu, o svemu onome što treba pripremiti za
prvu sjednicu Vijeća koja će se održati početkom rujna, o
mogućnostima za bolje iskorištavanje prostora Saveza u
Preradovićevoj ulici u Zagrebu, o poboljšanju i informatizaciji
registracije udruga, o predstojećim aktivnostima, te o nekim vrlo
zanimljivim suradnjama o kojima jedva čekam da vam detaljnije
progovorim, čim se definitivno dogovore...
;-)
Test komentara
OdgovoriIzbrišitest2
OdgovoriIzbrišiJako lijepo si to objasnio. I uz put ozdravljam trud oko bloga.
OdgovoriIzbriši