petak, 24. kolovoza 2012.

Imamo Izvršni odbor!


Znate li kako se upravlja našim Savezom? Tko donosi odluke?

Objasnit ću vam samo ukratko, bez ulaženja u detalje...

Najviše tijelo SIH-a je Sabor i u njemu sudjeluju predstavnici svih udruga. Naravno, bilo bi vrlo skupo i nepraktično da se tako veliko tijelo često okuplja. Stoga se Sabor sastaje u pravilu jednom godišnje i donosi samo najvažnije odluke, one od strateškog interesa za Savez. Ono što odluči Sabor, svi moraju poštovati.

Da bi se važne odluke mogle donositi i kada Sabor ne zasijeda, svake treće godine zastupnici udruga na Saboru biraju 15 članova Vijeća SIH-a. Pri tome se vodi računa da Vijećnici budu iz svih regija, da bude dovoljno mladih i da oba spola budu zastupljena. Vijeće SIH-a je svojevrsno "vijeće mudraca" - ono vodi politiku Saveza i odlučuje o svim bitnim stvarima. Čak i one odluke koje Predsjednik Saveza može donijeti, nakadno mora potvrditi Vijeće. Time se postiže demokratičnost odlučivanja i potvrđuje načelo "zajedno smo mudriji i jači".

No, ono što Sabor i Vijeće odluče, netko mora i sprovesti u djelo. Do 30. lipnja ove godine, kada je usvojen novi Statut SIH-a, to je bio zadatak Uprave SIH-a koja se sastojala od 11 članova - načelnika iz raznih područja. Starim Statutom bilo je propisano da se Uprava mora sastajati najmanje šest puta godišnje i da odluke donosi većinom svojih članova. Iskustvo je pokazalo da je takav način operativnog upravljanja izrazito neefikasan i skup. Naime, svi načelnici su volonteri i bilo je prezahtjevno od njih, uz obavljanje poslova iz svog resora, tražiti još i da se sastaju toliko često, samo da bi zajednički donijeli odluke iz svih resora. Tako je recimo načelnik za informiranje trebao odlučivati o stvarima iz područja programa, ili obrnuto, što naravno baš i nema smisla.
Teorija i praksa upravljanja velikim sustavima kazuje kako je optimalan broj članova izvršnog tijela - pet. Tako je novim Statutom, umjesto Uprave, uvedeno novo tijelo - Izvršni odbor, koji ima pet članova i zadatak mu je operativno voditi Savez - donositi konkretne odluke u zadacima koje im je povjerilo Vijeće, te koordinirati rad načelnika Saveza, koji su sada samostalni u svojim resorima i za svoj rad odgovaraju Glavnom načelniku i Izvršnom odboru. Očekujemo da će tako sada odlučivanje i upravljanje u Savezu biti brže, bolje i efikasnije.

U skladu sa svojim ovlastima, donio sam tako i odluku o osnivanju prvog Izvršnog odbora u povijesti SIH-a. (Tu odluku će kasnije, naravno, kao i sve ostale morati potvrditi Vijeće.)

Prva dva člana određuje već Statut SIH-a; to su tajnik Bojan Smode i glavni načelnik Edi Perić. Inače, Edijev mandat uskoro istječe, tako da uskoro slijedi raspisivanje natječaja i izbor novog Glavnog načelnika. I treći član u IO ulazi logikom posla; to je Marijan Rešetić Markač, izvršni direktor Saveza. Nova, mlada snaga u Izvršnom odboru je Andreja Junaković iz Savskog gaja. Svojom kandidaturom za dopredsjednicu Saveza Andreja je pokazala jasnu želju za ozbiljnim radom, a ova ništa manje zahtjevna i odgovorna dužnost omogućit će joj da doprinese zajedničkom cilju i ostavi trag. Od nje puno očekujemo u godinama koje dolaze. I na kraju, opet logično rješenje: predsjednik Izvršnog odbora bit će dopredsjednik Saveza, Krunoslav Belinić. U skladu s tim, odlučio sam i da me, u slučaju moje spriječenosti, zamjenjuje dopredsjednica Gorana Kukić.

Vjerojatno vas zanima i čime se stvarno bave ti ljudi? Opet vrlo ukratko, Edi, kao glavni načelnik, zadužen je za vođenje i usmjeravanje svih resornih načelnika i za onaj naš osnovni, izviđački, rad. Ostali članovi bave se svim onim što je podrška tom radu: tajnik Bobo, uz mnogobrojne tajničke poslove - dopise, materijale i sl., radi prije svega na projektima i pokušava nam pribaviti neophodne novce; izvršni diša Markač komunicira s ministarstvima, ustanovama, lokalnim samoupravama, firmama... nastojeći nam tako otvoriti mnoga vrata, postići status u društvu i pribaviti od drugih pomoć koja nam je potrebna; Kruno se bavi najviše naobrazbom, proučava najsuvremenije metode u skautskom svijetu i nastoji ih primijeniti kod nas, a kao predsjedniku, zadatak će mu biti i koordinacija rada IO; Andrejin zadatak bit će prije svega odnosi s javnošću (hrvatski bi se to lijepo reklo - Pi-aR :)) i promocija izviđaštva.

Po slovu Statuta, Izvršni odbor sastaje se po potrebi a najmanje tri puta godišnje, s tim da se mogu "sastajati" i odlučivati na tehničkim sjednicama - preko interneta.

Prvu svoju sjednicu održali su 18. kolovoza na Muljavi. Zašto baš tamo? Pa tamo je u to vrijeme bila Šumska škola, a kako uvijek nastojimo što manje novaca potrošiti, spavanje u šatorima i prehrana u kuhinji ŠŠ - bilo je najjeftinije rješenje.

A razgovarali su o poslovima koji nas čekaju, o strateškim prioritetima, o sistematizaciji o kojoj sam vam govorio u prošlom postu, o mogućim ljudima koji bi kvalitetno obavljali te poslove, o načinima kako privući više ljudi i motivirati ih za rad u Savezu, o svemu onome što treba pripremiti za prvu sjednicu Vijeća koja će se održati početkom rujna, o mogućnostima za bolje iskorištavanje prostora Saveza u Preradovićevoj ulici u Zagrebu, o poboljšanju i informatizaciji registracije udruga, o predstojećim aktivnostima, te o nekim vrlo zanimljivim suradnjama o kojima jedva čekam da vam detaljnije progovorim, čim se definitivno dogovore...
;-)



3 komentara: