utorak, 9. listopada 2012.

Strateški plan




Prva sjednica Vijeća SIH-a održat će se u Kostreni 20. i 21. listopada, a jedna od prvih stvari o kojima će vijećnici morati odlučiti je - što planiramo napraviti u sljedeće tri godine.  

Ono što je sigurno - u tri godine ne možemo riješiti sve naše probleme niti napraviti sve ono što bismo željeli. Stoga treba odrediti prioritete i postaviti letvicu na pravoj visini - cijevi realni ali izazovni. Prioriteti su određeni po područjima rada Saveza koje smo definirali kroz sistematizaciju poslova i zadataka (o tome više drugi put),

Izvršni odbor pripremio je prijedlog Strateškog plana SIH-a, potom su vijećnici na edukaciji održanoj početkom rujna nadodali svoje ideje i razmišljanja i sada je prijedlog pred vama. 

Pogledajte, proučite, dajte i vi svoje ideje, svaku dobru ćemo uzeti u obzir.

Ideje i komentare možete dati na bilo koji način: kao komentar na ovaj post, komentiranjem na Facebooku, ili još najbolje, mailom na sih@sih.hr.

Prijedlog Strateškog plana SIH-a 2012. – 2015.

1.  Upravljanje Savezom / Upravljanje kvalitetom

  a.  revizija i plan prioriteta usklađenja normativnih akata sa Statutom Saveza
  b.  izrada novih normativnih akata
  c.  sistematizacija poslova i odgovornosti
  d.  unaprjeđenje kvalitete rada Saveza kroz načela SOKNO i ISO standarda

2.  Edukacija i licenciranje voditelja / Literatura i materijali

  a.  revizija postojećih oblika obuke voditelja i izrada nastavnih materijala
  b.  promoviranje, praćenje i unaprjeđenje procesa licenciranja izviđačkih voditelja
  c.  izrada programske literature i metodskih uputa
  d.  prijevodi dokumenata WOSM-a važnih za rad Saveza
  e.  organizacije dodatne ponude u edukaciji voditelja izviđačkih udruga

3.  Nacionalne programske aktivnosti i projekti

  a.  definiranje kalendara aktivnosti i ciljeva za pojedine NPA
  b.  definiranje ciljeva i načela izviđačkih natjecanja
  c.  uključivanje korisnika i izvršnih organizatora NPA u proces planiranja aktivnosti
  d.  organizacija 10. Smotre SIH-a

4.  Informiranje i komunikacija

  a.  formiranje „Info-tima“ i definiranje odgovornosti
  b.  moderniziranje postojećih komunikacijskih kanala
  c.  otvaranje novih komunikacijskih kanala

5.  Vanjski odnosi / Međunarodna suradnja

  a.  vanjsko vrednovanje kompetencija izviđačkih voditelja
  b.  uključivanje predstavnika Saveza u savjetodavna tijela Vlade i ministarstava
  c.  inicirati suradnju s gospodarskim sektorom
  d.  unaprjeđenje suradnje s udrugama civilnog društva
  e.  zajednički projekti s NSO-ima iz jugoistočne regije
  f.  ostvarivanje preduvjeta za domaćinstvo WOSM-ovih aktivnosti
  g.  kontinuirano izdavanje i distribuiranje godišnjeg izvještaja o radu

6.  Rast i razvoj organizacije

  a.  nastavak razvoja novog Programa Saveza
  b.  verifikacija Programa (po programskim sekcijama) pri nadležnim tijelima
  c.  stvaranje preduvjeta za osnivanje Nacionalnih izviđačkih centara
  d.  razvoj regionalnog ustroja Saveza
  e.  započinjanje razvoja vizualnog identiteta Saveza

7.  Financiranje rada Saveza / Blagajna i računovodstvo

  a.  uvođenje procedure odabira i praćenja projekata Saveza
  b.  proučiti uvjete za ostvarivanje sredstva iz Europskih fondova
  c.  educirati zaposlene i volontere za pripremu projektne dokumentacije
  d.  osigurati institucionalne potpore radu Saveza

8.  Administracija / Operativa / Ekonomat Saveza

  a.  unaprjeđenje evidencija Saveza
  b.  osnivanje skladišta opreme Saveza
  c.  revizija modela suradnje s dobavljačima opreme
  d.  unaprjeđenje organizacija rada volontera Saveza
  e.  unaprjeđenje izrade i distribucije opreme, oznaka i suvenira Saveza


1. Upravljanje Savezom / Upravljanje kvalitetom

Problem: Prihvaćanjem novog Statuta omogućeno je učinkovitije i modernije upravljanje
Savezom, no potrebno je postojeće normativne akte (Pravilnike, Upute, Smjernice) uskladiti
sa Statutom Saveza. Mnogi stariji akti sadržajem su potpuno neprilagođeni današnjem
okruženju, a novije akte treba djelomično korigirati prema odredbama novousvojenog
Statuta.

Cilj: Izmjenama postojećih ili izradom novih normativnih akata potrebno je detaljnije opisati
procedure i postupke upravljanja Savezom (radom upravnih i izvršnih tijela, radnih skupina i
timova, projekata i aktivnosti) kako bi se kvalitetno i učinkovito ostvarili ciljevi Saveza.
Prilikom izrade izmjena ili novih akata rukovoditi se postojećim načelima standarda kvalitete
za neprofitne organizacije (SOKNO i ISO).

Minimalna mjera ostvarenja cilja: usklađivanje 30% normativnih akata prema planu prioriteta

Optimalna mjera ostvarenja cilja: usklađivanje 90% normativnih akata Saveza

Aktivnosti:

  • revizija i plan prioriteta usklađenja normativnih akata sa Statutom Saveza
  • izrada novih normativnih akata prema prioritetima
  • sistematizacija poslova i odgovornosti
  • unaprjeđenje rada Saveza kroz načela SOKNO i ISO standarda 

2. Edukacija i licenciranje voditelja / Literatura i materijali

Problem: Uvođenjem sustava licenciranja izviđačkih voditelja modernizirano je
osposobljavanje odraslih voditelja udruga i programskih sekcija. Razrada elemenata novog
Programa, te povratne informacije provedbe obuke i licenciranja dat će smjernice za daljnje
usavršavanje i prilagođavanje sustava potrebama organizacije i voditelja.

Cilj: Omogućiti učinkovit sustav osposobljavanja, usavršavanja, i vrednovanja kompetencija
izviđačkih voditelja temeljen na načelima cjeloživotnog učenja (Life Long Learning) i
organizacije koja uči (learning organization) – izvori znanja su decentralizirani i lako dostupni
svakome tko želi učiti.

Minimalna mjera ostvarenja cilja: 60% udruge članica ima licenciranog barem jednog voditelja dobnih skupina i voditelja udruge, izvori znanja i vještina (min. 50% modula) za osposobljavanje voditelja potrebnih za rad udruga dostupni su svim zainteresiranim odraslim osobama.

Optimalna mjera ostvarenja cilja:  80% udruga članice ima licencirane voditelje dobnih skupina i
udruge, većina izvora znanja i vještina (min. 90% modula) za osposobljavanje voditelja potrebnih za rad udruga dostupni su svim zainteresiranim odraslim osobama, a barem 30% u više oblika.

Aktivnosti:

  • revizija postojećih oblika obuke voditelja i izrada nastavnih materijala
  • promoviranje, praćenje i unaprjeđenje procesa licenciranja izviđačkih voditelja
  • izrada programske literature i metodskih uputa
  • prijevodi dokumenata WOSM-a važnih za rad Saveza
  • organizacija dodatne ponude u edukaciji voditelja izviđačkih udruga

3. Nacionalne programske aktivnosti i projekti

Problem: Kalendar nacionalnih aktivnosti Saveza zadnjih godina ispunjen je aktivnostima, no
dio aktivnosti se ne održi zbog izostanka izvršnih organizatora ili interesa sudionika, a dio se
održava ustaljenim načinima i tehnikama, te donekle postaju same sebi svrhom. Također se
zaboravlja činjenica kako se radi o projektnim aktivnostima koje se financiraju putem
natječaja, a u čijoj provedbi se premalo koristi projektni pristup (postavljanje jasnih ciljeva
aktivnosti i očekivanih rezultata, definiranje korisnika aktivnosti, evaluacija aktivnosti od
strane korisnika, unaprjeđenje temeljem evaluacije i sl.).

Cilj: Izraditi kalendar nacionalnih programskih aktivnosti Saveza koji će imati realan broj
aktivnosti s konkretnim programskim ciljevima za koji Savez može osigurati potrebne resurse
(financijske, materijalne i ljudske). Uvesti evaluaciju kao sastavni dio aktivnosti; buduće
aktivnosti planirati prema rezultatima evaluacije prethodnih. U planiranje uključiti korisnike
aktivnosti.

Minimalna mjera ostvarenja cilja:  izraditi kalendar aktivnosti s definiranim ciljevima za svaku
nacionalnu programsku aktivnost, te ostvariti barem 70% planiranih aktivnosti.

Optimalna mjera ostvarenja cilja: izraditi kalendar aktivnosti s definiranim ciljevima za svaku
nacionalnu programsku aktivnost, te ostvariti barem 90% planiranih aktivnosti.

Aktivnosti:

  • definiranje kalendara aktivnosti i ciljeva za pojedine NPA
  • definiranje ciljeva i načela izviđačkih natjecanja
  • uključivanje korisnika i izvršnih organizatora NPA u proces planiranja aktivnosti 
  • organizacija 10. Smotre SIH-a

4. Informiranje i komunikacija

Problem: Komunikacija s voditeljima, članovima, roditeljima i ostalim dionicima oslanja se na
dva do tri tradicionalna i vrlo zastarjela oblika informiranja, koja traže veliko uloganje
vremena i znanja. Nove tehnologije i vidovi komunikacija koriste se neplanirano, neredovito i
neučinkovito.

Cilj: Stvoriti i održavati komunikaciju sa svim zainteresiranim dionicima preko učinkovitih
oblika komunikacije, prilagođenih uzrastu i trendu ciljane skupine. Otvoriti kanale za
informiranje o aktivnostima udruga članica Saveza. Stvoriti tim koje će učinkovito održavati
protok informacija prema dionicima.

Minimalna mjera ostvarenja cilja: održavanje barem 3 komunikacijska kanala tokom cijelog mandata.

Optimalna mjera ostvarenja cilja: izrada nove web stranice s novostima, redoviti izlazak biltena, te
otvaranje i održavanje još barem 2 komunikacijska kanala (npr. newsletter, facebook stranica,
twitter…).

Aktivnosti:

  • formiranje „Info-tima“ i definiranje odgovornosti
  • moderniziranje postojećih komunikacijskih kanala
  • otvaranje novih komunikacijskih kanala

5. Vanjski odnosi / Međunarodna suradnja

Problem: Iako je u prošlom mandatu dosta učinjeno na uspostavi vanjskih odnosa Saveza i
aktivnom povezivanju sa društvenom okolinom, status Saveza kao značajne i velike
nacionalne organizacije djece i mladih još nije na zadovoljavajućoj razini. Suradnja s
gospodarskim sektorom je tek na razini ideja, dok je s civilnim društvo potrebno podići
suradnju na višu razinu.

Cilj: Proširiti i povećati mrežu kontakata i utjecaj Saveza na društvenoj sceni. Uključiti se u
procese koji će olakšati pozicioniranje Saveza i ostvarivanje svrhe i ciljeva Izviđačkog pokreta.
Kontinuirano educirati mlade voditelje za kvalitetno predstavljanje izviđačkog pokreta
vanjskim subjektima – tijelima vlasti, drugim udrugama, zakladama, tvrtkama.

Minimalna mjera ostvarenja cilja:

  • ostvariti barem 1 oblik suradnje na vanjskom vrednovanju kompetencija izviđačkih voditelja
  • uključiti predstavnike Saveza u barem 2 savjetodavna tijela Vlade i ministarstava
  • ostvariti barem 1 oblik suradnje s gospodarskim sektorom
  • ostvariti barem 1 projekt suradnje s barem 2 NSO-a iz jugoistočne regije 

Optimalna mjera ostvarenja cilja:

  • ostvariti barem 3 oblika suradnje na vanjskom vrednovanju kompetencija izviđačkih voditelja
  • uključiti predstavnike Saveza u barem 3 savjetodavna tijela Vlade i ministarstava
  • potpisati barem 1 ugovor o suradnji s gospodarskim sektorom
  • ostvariti barem 3 projekt suradnje s barem 2 NSO-a iz jugoistočne regije 
  • stvoriti preduvjete za jednu međunarodnu aktivnost WOSM-a u Hrvatskoj

Aktivnosti:

  • vanjsko vrednovanje kompetencija izviđačkih voditelja
  • uključivanje predstavnika Saveza u savjetodavna tijela Vlade i ministarstava
  • inicirati suradnju s gospodarskim sektorom
  • unaprijediti suradnju s udrugama civilnog društva
  • zajednički projekti s NSO-ima iz jugoistočne regije
  • ostvariti preduvjete za domaćinstvo WOSM-ovih aktivnosti
  • kontinuirano izdavati i distribuirati godišnji izvještaj o radu

6. Rast i razvoj organizacije

Problem: Mnogo je razloga zbog kojih razvoj organizacije u zadnjih nekoliko godina stagnira.
Broj udruga i članova su približno konstantni zadnjih 3-5 godina. Fluktuacija članstva je velika
i potrebno je osim na privlačenju novih članova raditi i zadržavanju postojećih. Nedosta je i
podrška novim udrugama i udrugama koje nemaju resurse za izvođenje svih oblika provedbe
izviđačkog programa (npr. oprema za višednevni boravak u prirodi).

Cilj: Izraditi konkretan plan aktivnosti i projekata za rješavanje temeljnih razvojnih pitanja
Saveza (regionalni ustroj, nacionalni izviđački centar, verifikacija Programa,…) s ciljem
ostvarivanja dodatne vrijednosti odgojno obrazovnoj ponudi Saveza, povećanja dostupnosti
Programa Saveza djeci i mladima, te olakšavanje provedbe programskih aktivnosti izviđačkim
udrugama.

Minimalna mjera ostvarenja cilja: izrađen plan aktivnosti i projekata za daljnji rast i razvoj organizacije

Optimalna mjera ostvarenja cilja: ostvarenje barem 25% plana aktivnosti i projekata za daljnji rast i
razvoj organizacije

Aktivnosti:

  • nastavak razvoja novog pristupa Programu Saveza
  • verifikacija programa (po programskim sekcijama) pri nadležnim tijelima
  • stvaranje preduvjeta za osnivanje Nacionalnih izviđačkih centara
  • razvoj regionalnog ustroja Saveza
  • započeti razvoj vizualnog identiteta Saveza 

7. Financiranje rada Saveza / Blagajna i računovodstvo

Problem: Iako je financiranje i poslovanje Saveza u prošlom mandatnom razdoblju znatno
unaprijeđeno i stabilizirano, potrebno je ostvariti dugoročnu stabilnost i kontinuiranu naviku
organiziranog pristupa planu financiranja djelovanja Saveza. Trenutni uvjeti financiranja
udruga civilnog društva nepovoljni su za velike nacionalne organizacije, te nije moguće
planirati prihode na rok duži od jedne godine, što bilo kakvu veću i dugotrajnu investiciju čini
neizvjesnom i opasnom za Savez. U narednom periodu očekujemo otvaranje inozemnih
(europskih) fondova za financiranje civilnog društva, no kako se radi od projektima u kojima
se očekuje i ulaganje vlastitih sredstava, potrebno je povećati količinu nenamjenskih
financijskih sredstva Saveza.

Cilj: Učinkovito upravljati troškovima Saveza, te ostvariti dovoljno financijskih sredstva za
financiranje redovnog djelovanja Saveza i poticanje razvoja organizacije. Povećati udio
financiranja aktivnosti Saveza od inozemnih donatora (Europska regija WOSM -a,
međunarodni fondovi), te povećati priljev nenamjenskih sredstva. Do 2015. godine ostvariti
višak sredstva za investicije većeg opsega.

Minimalna mjera ostvarenja cilja:

  • ostvariti dovoljno sredstava za provedbu barem 50% aktivnosti i projekata Saveza.
  • ostvariti barem jednu potporu iz inozemnih izvora

Optimalna mjera ostvarenja cilja:

  • ostvariti dovoljno sredstava za provedbu barem 70% aktivnosti i projekata Saveza
  • ostvariti barem 1 institucionalnu potporu radu Saveza
  • ostvariti barem 3 potpore iz inozemnih izvora

Aktivnosti:

  • uvođenje procedure odabira i praćenja projekata Saveza
  • proučiti uvjete za ostvarivanje sredstva iz Europskih fondova
  • educirati zaposlene i volontere za pripremu projektne dokumentacije
  • osigurati institucionalne potpore radu Saveza 

8. Administracija / Operativa / Ekonomat Saveza

Problem: U prošlom mandatnom razdoblju pribavljena je određena količina opreme kojom
Savez raspolaže za provedbu svojih aktivnosti. No oprema nije adekvatno pohranjena, nije
lako dostupna za sve aktivnosti i potrebe Saveza i njegovih udruga članica. Također već dugi
niz godina postoje problemi u izradi i distribuciji osobne opreme i odora za članove Saveza.

Cilj: Organizirati adekvatno upravljanje, evidenciju i pohranu opreme i ostalih resursa Saveza,
omogućiti laku dostupnost resursa udrugama i članovima, te organizirati potrebnu
volontersku pomoć za to.

Minimalna mjera ostvarenja cilja:

  • osnovati sve potrebne evidencije, registre i baze resursa Saveza
  • organizirati volontersku pomoć i podršku radu središnjice Saveza 

Optimalna mjera ostvarenja cilja:

  • potrebne evidencije, registre i baze resursa Saveza organizirati u elektronskom obliku, te učiniti ih javno dostupnima u odgovarajućem zakonski dopuštenom obliku i formatu
  • organizirati dugotrajnu volontersku pomoć i podršku radu središnjice Saveza
  • osigurati prostor za smještaj opreme Saveza 

Aktivnosti:

  • unaprjeđenje evidencija Saveza
  • osnivanje skladišta opreme Saveza
  • revizija modela suradnje s dobavljačima opreme 
  • unaprjeđenje organizacija rada volontera Saveza
  • unaprjeđenje izrade i distribucije opreme, oznaka i suvenira Saveza

3 komentara:

  1. Ja bi se ukljucio u organizaciju smotre te se mogu baviti opremom tj ekonomatom i popisom tehničke opreme. Jankec

    OdgovoriIzbriši
  2. evo ponude iz Otoka, prijavljujemo se tanja i ja za bilo šta.

    OdgovoriIzbriši