petak, 6. ožujka 2015.

Volonteri & Program

Evo malog uvoda za još dvije teme na predstojećem SOV-u.

Volonteri

Činjenica je da u Savezu imamo hrpu poslova koji čekaju da ih netko obavi. Također, otvara nam se i niz mogućnosti koje ne možemo iskoristiti jer se nema tko time baviti. Ne govorim o stvarima koje su posao profesionalaca u Savezu, one su definirane. Govorim o stvarima koje nužno čekaju na volontere. A volontera imamo toliko koliko imamo i mogu napraviti onoliko koliko mogu.
Od srca im hvala na sveme što daju, ali trebalo bi nam puno više.

S druge strane, možda u Savezu postoji još ljudi koji imaju znanja, iskustva i volje da nešto naprave, a mi za to ne znamo.

Upravo to bit će zadatak novoustanovljenog načelnika za volontere - napraviti anketni upitnik, formirati i voditi bazu podataka o volonterima, povezivati ljude i poslove... Tog posla prihvatio se Aleksandar Tutić. Tuto će voditi radionicu o volonterima na SOV-u, a vi dođite sa svojim idejama i prijedlozima - kako postići da napravimo što više toga za boljitak našeg Saveza?

Program

O ovome ću samo kratko: da dobijemo po kunu za svaku primjedbu na termine, mjesta održavanja, organizatore... nacionalnih aktivnosti, bili bismo puno bogatiji nego što jesmo.

Zamisao je jednostavna: dođite na radionicu sa svojim idejama i prijedlozima, nađite neko rješenje koje koliko-toliko odgovara svima, dogovorimo se i držimo se dogovorenog, što god to bilo.

Jednostavno, zar ne? Ili možda nije? :-)

Evo recimo prijedloga koje je dao IK Javor iz Osijeka:



1) Lokacije održavanja nacionalnih aktivnosti i troškovi istih

Primjetili smo da se neke nacionalne aktivnosti održavaju na približno istim lokacijama (npr. SOK, SOV). Mislimo da je nužno da članice SIH-a na svakoj nacionalnoj aktivnosti imaju svoje predstavnike a posebno je to važno kada je cilj aktivnosti edukacija i razmjena iskustava izviđačkih vođa i voditelja. Više puta smo čuli da je jedan od važnih razloga nedolazaka na navedene aktivnosti nedostatak financija te visoki troškovi sufinanciranja udruga za održavanje navedenih aktivnosti.


Izračunali smo okvirne razlike u troškovima prijevoza npr za SOK u Selcima:

prijevoz 1
kn/km smještaj smještaj Ukupno Ukupno Razlika
Grada polaska km kn/ osoba P-N S-N P-N S-N prijevoza u kn
Osijek 450 450,00 300,00 220,00 750,00 670,00 415,00
Slavonski Šamac 400 400,00 300,00 220,00 700,00 620,00 365,00
Pakrac 300 300,00 300,00 220,00 600,00 520,00 265,00
Varaždin 250 250,00 300,00 220,00 550,00 470,00 215,00
Zagreb 170 170,00 300,00 220,00 470,00 390,00 135,00
Karlovac 120 120,00 300,00 220,00 420,00 340,00 85,00
Pula 140 140,00 300,00 220,00 440,00 360,00 105,00
Rijeka 35 35,00 300,00 220,00 335,00 255,00 0,00
Split 330 330,00 300,00 220,00 630,00 550,00 295,00
Metković 440 440,00 300,00 220,00 740,00 660,00 405,00



U izračun smo uzeli okvirni trošak za prijevoz od 1 kn po km. U tablici je jasno vidljiva razlika troškova dolazaka na aktivnost s aspekta matične lokacije udruge. Mislimo da je potrebno razgovarati o mogućnostima približno jednakog troška koje tereti udrugu.


Neki od prijedloga su sljedeći:
  • Održavanje navedenih aktivnosti po regijama (svake godine druga regija) 
  • Sufinanciranje dijela troškova prijevoza udrugama koje su udaljenije od toliko i toliko km od mjesta lokacije održavanja aktivnosti
  • Mislimo da treba vidjeti mogućnosti smještaja po povoljnijij cijeni (škole, društveni domovi i slični prostori koje bi trebali predstavnici lokalne uprave i samouprave osigurati bez plaćanja - naknade); na taj način ostaje najveći trošak hrana koja se može osigurati za cca 50 kn /dan/osoba (3-4 obroka), mislimo da bi cilj trebao biti da kotizacija ne prelazi 100 kn po osobi, po mogućnosti 70,00-90,00 kn

Daljnji prijedlozi u svezi troškova nacionalnih aktivnosti:
  • Radi još bolje transparetnosti predlažemo da se kod odluke o visini troškova koju sufinancira udruga (u raspisu aktivnosti) navede ekonomska cijena (puni iznos troškova po osobi) i da se navede iznos koji plaćaju udruge (na taj način bi se vidjeli efekti koje udruge dobiju temeljem uplaćene članarine)
  • Mislimo da bi svaka udruga trebala dobiti određeni broj „besplatih „ sudionika tj. sudionika koji ne plaćaju kotizaciju (ključ bi mogao biti iznos uplaćene članarine) ili koji je plaćaju npr  20% ili 30% od ekonomske cijene Svi ovi prijedlozi za diskusiju navedeni su „ne zbog kritike i primjedbe“ nego im je osnovni cilj: naći načina i mogućnosti da na nacionalnim aktivnostima sudjeluju sve udruge sa stvarno potrebnim brojem vođa, voditelja te ostalih sudionika.

2) Izbor izvršnih organizatora
Već samo prošle godine spomenuli ovaj prijedlog te i dalje mislimo da je nužno da se izbor izvršnih organizatora nacionalnih aktivnosti odredi najmanje dvije godine prije aktivnosti. Smatramo da je to vrijeme nužno potrebno kako bi se izvršni organizatori mogli pripremiti i u organizacijskom smislu i u pronalaženju adekvatnih financijskih sredstava. Polazimo od činjenice da bi svaka udruga trebala imati najmanje smjernice za petogodišnji rad te u skladu s tim smjernicama planirati i eventualne organizacije nacionalnih aktivnosti.

3) Izrada godišnjeg operativnog plana
Nastavno na točku 2. mišljenja smo da je potrebno uvesti obvezu izrade godišnjeg operativnog plana SIH-a do 31.8. tekuće godine za sljedeću kalendarsku godinu.


Predlažemo da se razmotri idući prijedlog:
  • Godišnji terminski plan SIH-a do 31. 8. za iduću godinu
  • na osnovu tog godišnjeg operativnog plana svaka udruga treba izraditi svoj plan do 31.10., zatim sve planove treba javno objaviti kako bi svaka udruga saznala što i kada se nešto organizira; od 1.11.-15.12. bi svaka udruga mogla izvršiti nadopunu svojih planova do 31 12.
  • osnovni cilj je imati do kraja godine operativne planove za sve udruge; nadalje cilj je znati tko je što planirao kako bi se na kraju razdoblja moglo vidjeti koliko smo ostvarili od planiranog ; poznata je izreka „ne planirati znači planirati neuspjeh“
  • sve članice SIH-a bi se trebale maksimalno potruditi da podrže udruge koje nešto organiziraju svojim odazivom i dolaskom na planirane aktivnosti

1 komentar:

  1. Pozdrav, sezonski pozdrav svim prijateljima vani, ja sam Bozana Miho, iz Splita, Hrvatska. Nakon što sam deset godina bio u vezi s njim, suprug se prekinuo sa mnom, učinio sam sve što sam ga vratio, ali sve je bilo uzalud, htio sam ga zbog ljubavi koju imam prema njemu, molio sam ga sa svime , Dao sam obećanja, ali on je odbio. Objasnio sam svom prijatelju na mreži, a ona mi je predložila da odem u dr. Apata velikog čarobnjaka koji bi mi mogao pomoći dati čaroliju da ga vratim, ali ja sam tip koji nikad nije vjerovao u čaroliju, nisam imao drugog izbora nego to Pokušajte, poslao sam poruku dr. Apata, a on mi je rekao da nema problema, sve će biti u redu prije 48 sati, moj bivši će mi se vratiti prije 48 sati, bacio je čaroliju i iznenađujuće je bio drugi dan, bilo Oko 16:00. Bivši me nazvao, bio sam toliko iznenađen, odgovorio sam na poziv i sve što je rekao bilo je da mu je jako žao zbog svega što se dogodilo, da me želi natrag, da me toliko voli. Bila sam tako sretna i otišla sam k njemu, pa smo opet počeli sretno živjeti zajedno. Od tada sam obećao da će svima koga znam tko ima problema s bilo kime trebati pomoć dr. Apata čarobnjaka čarolija njegova e -mail je (drapata4@gmail.com) i možete mu poslati e -poštu ako vam treba njegova pomoć u svojoj vezi , želite da vas prepoznaju u svijetu ili problemima s rakom, želite se oženiti ljubavnikom po vašem izboru ili slučajevima razvoda, zdravstvenih ili bračnih problema, promocije radnih mjesta i uspjeha, bilo što, ne odustajte, prestanite plakati, kontaktirajte DR . Apata na drapata4@gmail.com ili ga kontaktirate putem WhatsApp / Viber: +447307347648

    OdgovoriIzbriši