ponedjeljak, 9. ožujka 2015.

Širenje izviđaštva

A sada jedna tema koju smatram vrlo važnom...

Zašto nam je širenje izviđaštva toliko bitno? Važna je kvaliteta, a ne kvantiteta, zar ne? Da, kvaliteta je važna, tu nema sumnje, ali...

Prvo, omogućavanje da izviđački program bude dostupan što većem broju djece i mladih u Hrvatskoj je jedna od osnovnih zadaća Saveza izviđača Hrvatske, to valjda ne treba posebno argumentirati.

Drugo, kad je "tržište" veliko, mogu se stvari koje su na malom nemoguće. Uniforme, oznake, literatura... sve je daleko jeftinije i jednostavnije kad su u igri velike količine.

Treće, pa jasno je koliko je utjecaj izviđaštva veći ako nas je 45000 nego ako nas je 3000, zar ne?

Ali za širenje treba osigurati neke pretpostavke. Program, materijali, priručnici... sve ono na čemu radi IPI. Zatim će trebati privući volontere spremne za rad s djecom i mladima, educirati ih, motivirati...

I kad sve to riješimo, naići ćemo jednu prepreku koju smo postavili sami sebi, uz obilatu pomoć zakonodavca.

O čemu se radi?



Prema sadašnjem Statutu, član SIH-a može biti samo registrirana izviđačka udruga. Dakle, tko god želi raditi s izviđačima, nije dovoljno samo da ima vremena i volje raditi s djecom i mladima, nego se mora baviti i svim onim drugim poslovima nužnim za funkcioniranje udruge.

To je do sada još nekako i išlo, ali s ovim što nam donose novi Zakon o udrugama i Zakon o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija, teško je očekivati da će netko biti spreman osnovati novu izviđačku udrugu. Odnosno, bilo kakvu udrugu koja je stvarno neprofitna. Zašto - o tome ćete čuti detaljnije na SOV-u, a ovdje samo najvažnije: postojeće udruge još i neće imati toliko problema, ali svaka nova udruga mora voditi dvojno knjigovodstvo barem u prve tri godine, što automatski znači izdvajanje značajnog iznosa za knjigovođu. A to nije jedina komplikacija.

Došao je dakle trenutak da se ozbiljno zapitamo zašto nam je važno da članovi SIH-a budu jedino registrirane izviđačke udruge. Postoji li ijedan razlog da (uz tu) ne omogućimo i neke druge opcije?

Jedno rješenje bi moglo biti - omogućiti udrugama koje to žele, da ne budu posebne pravne osobe, nego podružnice SIH-a, i da tako netko drugi za njih profesionalno obavlja određene poslove. Naravno, to bi zahtijevalo zapošljavanje novih radnika u SIH-u, a time i iznalaženje novaca za to.

Drugo* rješenje mogao bi biti sustav kojega imaju Britanci i Amerikanci (a i mnoge druge zemlje). Tamo Savezi daje ovlaštenje udrugama (Chartered Organizations) da osnuju i vode skautske sekcije.

Evo recimo američkog primjera:

Ovdje možete vidjeti njihov popis ovlaštenih organizacija u SAD. Osim religijskih organizacija, tu su i grupe građana, Lions, Rotary, vatrogasna društva, škole, dječji klubovi... Oni svoje skautske sekcije financiraju, pružaju im logističku i drugu potporu, ali rad je po pravilima Boy Scouts of America (BSA).

Ovdje možete pročitati o ovlaštenim organizacijama.

BSA i udruge potpisuju godišnji sporazum (vidi).

Svaka udruga ima svog ovlaštenog predstavnika, koji je predstavlja na skupštini (vidi).

Ako pogledate Statut BSA, iz njega se vidi da je članstvo u BSA na pojedincu, a kod nas je na udrugama. I to je nešto o čemu bi trebalo razmisliti.

Iz pravilnika BSA izvlačim ono što je ovu temu bitno (The Corporation = BSA):

LOCAL UNITS
Section 3.


Organization of Units
Clause 1. General. The Corporation shall have the power to grant charters to organizations and groups of individuals meeting
the requirements of the Bylaws and these Rules and Regulations to organize and maintain units of the Scouting program, and to issue certificates of membership in such units to the officers and members thereof who comply with the requirements of the Bylaws and these Rules and Regulations. The Corporation shall have the power to revoke such charters when in its sole judgment such revocation is warranted.


Charters to Organizations
Clause 2. For the formation of units, charters may be granted to organizations upon application from the duly constituted authorities of such organizations on forms provided for that purpose. Such applications shall obligate the organizations to provide adequate facilities, supervision, and leadership for at least 1 year and to make an effort to provide youth members with the opportunity for a quality program experience as set forth in the official literature of the Boy Scouts of America.


Charters for Community Units
Clause 3. While the formation of units in connection with existing organizations shall be preferred, when conditions warrant a charter may be granted for the formation of a unit independent of any relationship with an existing organization, provided, however, that the applicants are citizens of the United States, who subscribe to the principles of the Scout Oath and Law, and whose interest is primarily in helping boys and young adults through the Scouting program, and who shall have the resources to provide the necessary leadership, supervision, and facilities. In such cases the obligations upon the applicants for a charter shall be the same as those required for organizations.


Standards of Organizations
Clause 4. Intended meeting quarters shall be periodically inspected to determine their adequacy as well as to ascertain other uses to be made of these or adjoining quarters, for the purpose of considering the compatibility of uses and the general appropriateness of the environment. An investigation shall also be made as to the general objectives, purpose, character, intent, and programs of the prospective chartered organization or community group and its compatibility with the aims and purposes of the Boy Scouts of America. The history, length of service, and general reputation of the organization or community group are also factors that should be considered.


Renewals
Clause 5. Unit charters may be renewed upon application, provided a review of past activities, personnel, and plans for the future shows a satisfactory effort to carry out the Scouting program, as set forth in the official literature, and to comply with the Rules and Regulations of the Boy Scouts of America.


Dakle, ovlaštenje se može dati organizaciji/udruzi ili grupi građana (pod uvjetima...).

Ameriku sam uzeo samo kao primjer jer mi je bilo najlakše pronaći, ali slično je i drugdje.

Koji je dobar razlog da i mi to ne omogućimo? (Osim naravno "mi oduvijek ovako radimo", što čak i nije istina.) Zašto recimo vatrogasno društvo koje ima svoju upravu, skupštinu, knjigovodstvo, financije i sve što udruga treba imati, ne bi moglo imati svoju izviđačku sekciju koja će raditi po pravilima koje mi postavimo?

Eto, imajući ovo u vidu, predlažem vam da zajednički promislimo kako bismo kod nas mogli olakšati širenje izviđaštva. Izviđačka udruga je zasigurno najpoželjniji oblik, ali zašto bi bio jedini?

------------
* Drugo rješenje u stvari obuhvaća prvo.

1 komentar:

  1. Pozdrav, sezonski pozdrav svim prijateljima vani, ja sam Bozana Miho, iz Splita, Hrvatska. Nakon što sam deset godina bio u vezi s njim, suprug se prekinuo sa mnom, učinio sam sve što sam ga vratio, ali sve je bilo uzalud, htio sam ga zbog ljubavi koju imam prema njemu, molio sam ga sa svime , Dao sam obećanja, ali on je odbio. Objasnio sam svom prijatelju na mreži, a ona mi je predložila da odem u dr. Apata velikog čarobnjaka koji bi mi mogao pomoći dati čaroliju da ga vratim, ali ja sam tip koji nikad nije vjerovao u čaroliju, nisam imao drugog izbora nego to Pokušajte, poslao sam poruku dr. Apata, a on mi je rekao da nema problema, sve će biti u redu prije 48 sati, moj bivši će mi se vratiti prije 48 sati, bacio je čaroliju i iznenađujuće je bio drugi dan, bilo Oko 16:00. Bivši me nazvao, bio sam toliko iznenađen, odgovorio sam na poziv i sve što je rekao bilo je da mu je jako žao zbog svega što se dogodilo, da me želi natrag, da me toliko voli. Bila sam tako sretna i otišla sam k njemu, pa smo opet počeli sretno živjeti zajedno. Od tada sam obećao da će svima koga znam tko ima problema s bilo kime trebati pomoć dr. Apata čarobnjaka čarolija njegova e -mail je (drapata4@gmail.com) i možete mu poslati e -poštu ako vam treba njegova pomoć u svojoj vezi , želite da vas prepoznaju u svijetu ili problemima s rakom, želite se oženiti ljubavnikom po vašem izboru ili slučajevima razvoda, zdravstvenih ili bračnih problema, promocije radnih mjesta i uspjeha, bilo što, ne odustajte, prestanite plakati, kontaktirajte DR . Apata na drapata4@gmail.com ili ga kontaktirate putem WhatsApp / Viber: +447307347648

    OdgovoriIzbriši