ponedjeljak, 3. kolovoza 2015.

Mimohod

Ako iole pratite medije, tada sigurno znate sve o svečanom mimohodu koji će se održati u Zagrebu uoči Dana pobjede i domovinske zahvalnosti. Ako pak pratite scouts.hr, tada znate i to da će na njemu sudjelovati i izviđači. A u ovom osvrtu ja ću malo o tome što to sudjelovanje za nas znači.



Prvo i najvažnije – iako se radi o vojnom mimohodu, to nipošto ne znači nekakvu militarizaciju izviđača. Ni slučajno. Izviđači sudjeluju u onom civilnom dijelu pod okriljem Državne uprave za zaštitu i spašavanje, zajedno s Civilnom zaštitom, Hrvatskom gorskom službom spašavanja, Hrvatskim crvenim križem, Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu, Hrvatskom udrugom za obuku pasa tragača i dr. Vjerujem da nikome ne bi palo na pamet navedene službe i udruge dovoditi u kontekst militarizma. Svakome tko pročita taj popis odmah je jasno da se radi o svima onima koji će prvi reagirati u slučaju nekakve katastrofe, bilo prirodne, bilo ratne, bilo neke druge, i sudjelovati u zaštiti i spašavanju ugroženih. Zašto bi s izviđačima bilo drugačije?

To što nastupamo u tako odabranom društvu za nas predstavlja izuzetnu čast i priznanje za ono što radimo i što želimo biti. A ono što želimo jest ono što skautizam širom svijeta radi već više od 100 godina – služiti svojoj zajednici i imati važnu ulogu u društvu. Odgajati i obrazovati djecu i mlade kao snalažljive, sposobne, vrijedne i aktivne građane, koji, između svega ostalog, znaju prepoznati i izbjegavati opasnosti, pravilno reagirati u kriznim situacijama, zaštititi sebe i druge.

Služiti zajednici kao izviđači znači i priskočiti u pomoć tamo gdje smo mi ti koji najbolje znaju što treba napraviti: kako organizirati smještaj i život ugroženih u šatorskim naseljima. To je ono što svako ljeto redovno radimo na svojim logorovanjima i tu zaista nema većih stručnjaka od nas.

To su samo najvažnije stvari među mnogima koje izviđačima definitivno daju važnu ulogu u sustavu zaštite i spašavanja i zbog čega je sklopljen sporazum o suradnji između DUZS-a i SIH-a. Da odmah i potvrdimo svoju vrijednost, pobrinula se nažalost priroda prošlogodišnjim poplavama, u kojima su se izviđači u potpunosti iskazali na što možemo biti jako ponosni.

Stoga i vi budite ponosni kad, u televizijskom prijenosu ili uživo, u ešalonu ugledate i naših osam izviđača. Zaplješćite im i bodrite ih!

A ponosno ću ih pratiti i ja s centralne pozornice. Pozivnica Predsjednice Republike, Predsjednika Sabora i Predsjednika Vlade da i predsjednik Saveza izviđača Hrvatske bude u društvu najuglednijih na mimohodu i kasnije na svečanom prijemu, predstavlja zaista veliku čast i priznanje, naravno ne meni osobno, nego cijelom našem Savezu.

Bit će to prilika da svi koji gledaju mimohod, a gledat će ga skoro cijela Hrvatska, vide i čuju za izviđače. Vjerojatno ste i vi kao i ja toliko puta bili u prilici čuti ono: "Izviđači? Zar to još postoji? Mislili smo da toga više nema." Sada će nas svi vidjeti i znati da smo tu i zašto smo tu. Milijuni ljudi čut će:

Oni znaju kako napraviti zaklon u šumi, zapaliti vatru, naći hranu u prirodi… Znaju se orijentirati, svladavati prepreke, rješavati probleme, izbjegavati opasnosti, pružiti prvu pomoć… Kad treba podignuti i organizirati kamp za evakuaciju, obratite se njima.
Za njih kažu da su najbolja škola života za djecu i mlade.
S tradicijom od 1907., a u Hrvatskoj od 1912., dio velikog Svjetskog skautskog pokreta koji broji više od 38 milijuna članova u 163 zemlje – naš Savez izviđača Hrvatske!”

Eto, zato je za nas ovaj mimohod toliko važan.

Idemo dalje!

* * *

P.S. Da unaprijed pojasnim, odore smo morali prilagoditi protokolu. Za sudjelovanje u mimohodu zahtjev je bio da svi nose odore iste boje, stoga je odluka Izvršnog odbora da to bude plava. Nadalje, protokol traži da se na centralnoj pozornici i svečanom prijemu bude ili u tamnom odijelu ili u svečanoj odori. Odijelo u ovoj prilici ne dolazi u obzir jer time ne bismo dobili ono što želimo – promociju izviđaštva, a svečane odore nemamo. Stoga je IO donio odluku da se odora predsjednika Saveza posebno za ovu prigodu prilagodi protokolu. Bit će to bijela košulja s maramom i oznakama SIH-a i WOSM-a.

1 komentar:

  1. Pozdrav, sezonski pozdrav svim prijateljima vani, ja sam Bozana Miho, iz Splita, Hrvatska. Nakon što sam deset godina bio u vezi s njim, suprug se prekinuo sa mnom, učinio sam sve što sam ga vratio, ali sve je bilo uzalud, htio sam ga zbog ljubavi koju imam prema njemu, molio sam ga sa svime , Dao sam obećanja, ali on je odbio. Objasnio sam svom prijatelju na mreži, a ona mi je predložila da odem u dr. Apata velikog čarobnjaka koji bi mi mogao pomoći dati čaroliju da ga vratim, ali ja sam tip koji nikad nije vjerovao u čaroliju, nisam imao drugog izbora nego to Pokušajte, poslao sam poruku dr. Apata, a on mi je rekao da nema problema, sve će biti u redu prije 48 sati, moj bivši će mi se vratiti prije 48 sati, bacio je čaroliju i iznenađujuće je bio drugi dan, bilo Oko 16:00. Bivši me nazvao, bio sam toliko iznenađen, odgovorio sam na poziv i sve što je rekao bilo je da mu je jako žao zbog svega što se dogodilo, da me želi natrag, da me toliko voli. Bila sam tako sretna i otišla sam k njemu, pa smo opet počeli sretno živjeti zajedno. Od tada sam obećao da će svima koga znam tko ima problema s bilo kime trebati pomoć dr. Apata čarobnjaka čarolija njegova e -mail je (drapata4@gmail.com) i možete mu poslati e -poštu ako vam treba njegova pomoć u svojoj vezi , želite da vas prepoznaju u svijetu ili problemima s rakom, želite se oženiti ljubavnikom po vašem izboru ili slučajevima razvoda, zdravstvenih ili bračnih problema, promocije radnih mjesta i uspjeha, bilo što, ne odustajte, prestanite plakati, kontaktirajte DR . Apata na drapata4@gmail.com ili ga kontaktirate putem WhatsApp / Viber: +447307347648

    OdgovoriIzbriši