utorak, 21. listopada 2014.

Naš "proizvod"

Prije nego što se pozabavimo ciljevima IPI-ja, tj. pitanjem "zašto ovo radimo?", vratimo se prvo malo unatrag... O ovome sam govorio na SOV-u 2013., a i u nekim drugim prilikama, ali idemo još jednom - dobar je uvod za ono što slijedi.

Naime, to što radimo nešto dobro i plemenito je naravno odlično, ali nam često puta može i zamagliti pogled. Dobro je stoga sve ogoliti do kostura i na taj način pokušati potpuno razumjeti kako stvari funkcioniraju. Treba prvo shvatiti da postoji nešto što bismo mogli nazvati "tržištem slobodnog vremena djece i mladih", kao i to da smo mi samo jedan od "ponuđača" na tom "tržištu". Pri tome to što mi naš "proizvod" poklanjamo a ne prodajemo ništa u suštini ne mijenja na stvari.

Dakle, što je potrebno da bi netko, bilo tko, uspio na nekom tržištu?

  • Prvo treba tržište razumjeti, u potpunosti shvatiti kako funkcionira. 
  • Treba znati tko su mogući kupci, a i tko su drugi koji nam igraju neku ulogu (to se zove dionici, engl. stakeholders).
  • Treba definirati svoj proizvod i to tako da bude:
    • prepoznatljiv
    • potreban
    • kvalitetan...
  • Treba napraviti istraživanje, vidjeti što kupci žele i što radi konkurencija.
  • Treba osmisliti strategiju i sve isplanirati.
  • Treba nabaviti/napraviti i usvojiti tehnologiju. Po mogućnosti suvremenu i najbolju moguću.
  • Treba imati sve potrebne alate.
  • Treba imati ljude - stručne i motivirane.
  • Treba dobro organizirati posao.
  • Treba postići dobru radnu atmosferu.
  • Treba osigurati financiranje i logistiku.
  • Tijekom proizvodnje treba kontrolirati kvalitetu.
  • Treba ozbiljno poraditi na vizualnom identitetu, marketingu, brendiranju i svemu onome što će osigurati prodaju.
  • Treba pronaći načine za pozicioniranje na tržištu.
  • Proizvod i proizvodni proces treba stalno usavršavati.

Ima smisla, zar ne? A što to znači za nas izviđače?

Vjerujem da je većina ovoga sama po sebi jasna i da će svi lako i nas smjestiti u tu priču. Možda je samo dobro pripomenuti da je naša tehnologija = naš program, a naši alati = programski materijali i programske aktivnosti. I to je jedan od razloga zašto je IPI toliko važan.

Ono, međutim, što nam je za početak bitno, jest shvatiti tko su naši "kupci" i što je naš "proizvod".

Naši "kupci" su:
  • na prvom mjestu djeca i mladi
  • posredno i njihovi roditelji
  • zajednica (lokalna, hrvatsko društvo, međunarodna), 
a dionici nam jesu (ili mogu biti):
  • volonteri
  • poslovni sektor
  • različite organizacije kao (potencijalni) partneri.

A što oni žele i trebaju?*
  • Djeca i mladi:
    • druženje i zabavu
    • putovanja i avanturu
    • mogućnost samoostvarivanja
    • slobodu i mogućnost djelovanja
    • priliku za dokazivanje i prihvaćanje u društvu
    • znanja i vještine koja oni smatraju korisnim i poželjnim...
  • Roditelji
    • sigurno i poticajno okruženje za svoju djecu
    • mogućnosti za njihov svestrani razvoj
    • razvijanje sposobnosti i životnih vještina
    • odgojno okruženje zasnovano na vrijednostima
  • Zajednica
    • odgoj djece i mladih u skladu s društvenim vrijednostima
    • edukaciju za građansko društvo 
    • mobilnost i interkulturalnost
    • razvijanje životnih vještina i ključnih kompetencija
  • Volonteri (izviđački voditelji)
    • mogućnost da doprinesu zajednici, djeci i mladima
    • uz razumnu količinu uloženog vremena
    • priznanje za volonterski rad
  • Poslovni sektor
    • razvijanje životnih vještina i ključnih kompetencija (timski rad, planiranje, organiziranje, snalažljivost, samostalnost, odgovornost...)
  • Različite organizacije kao (potencijalni) partneri
    • različiti specifični dijelovi programa.


Naš "proizvod" mora biti prepoznatljiv, kvalitetan i prije svega potreban našim "kupcima", a poželjno je također da pruža korist našim dionicima. Sve ovo gore navedeno su težnje i potrebe koje mi i moramo i možemo zadovoljiti.

To su dakle pretpostavke od kojih moramo poći pri definiranju naših ciljeva i načina njihovog ostvarivanja. A o ciljevima ćemo u sljedećem članku.

Idemo dalje!

-------------------------------------------------------------
* Ovdje samo globalno, bez prevelikog ulaženja u detalje.

Nema komentara:

Objavi komentar